Reklama

Niedziela Świdnicka

Rok niepewności

Zakończony parę dni temu rok szkolny upłynął pod znakiem pytań i niepewności. Taki sposób pracy był wymagający nie tylko dla uczniów i ich rodziców, ale też dla nauczycieli.

Niedziela świdnicka 26/2021, str. I

[ TEMATY ]

on‑line

nauka zdalna

Hubert Gościmski

Umiejętności zdobyte w czasie zdalnej nauki przydadzą się uczniom w przyszłości

Umiejętności zdobyte w czasie zdalnej nauki przydadzą się uczniom w przyszłości

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Praca podczas lekcji online wyglądała inaczej niż w stacjonarnej szkole. Uczniowie musieli nauczyć się samodyscypliny, a nauczyciele – pracy z nowymi technologiami. Pojawiały się także różne trudności.

– Bardzo męczące było siedzenie przed ekranem komputera. Przeprowadzenie lekcji to jedno, ale przygotowanie do nich oraz sprawdzenie prac uczniów zajmowało kolejne godziny – opisuje Iwona Juźwa, nauczycielka języka angielskiego w II LO w Świdnicy. – Brakowało mi kontaktu wzrokowego z uczniami. Niewielu włączało kamery, a trudno jest prowadzić rozmowę, gdy nie widać twarzy rozmówcy i jego emocji – dodaje.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Ważne było też, aby każde dziecko miało dostęp do potrzebnego sprzętu.

– Staraliśmy się otoczyć opieką wszystkich uczniów. Jeśli otrzymywaliśmy informacje o trudnościach z dostępem do internetu czy komputera, to staraliśmy się taki problem w miarę naszych możliwości rozwiązać – podkreśla Marcin Kruk, wicedyrektor Szkoły Podstawowej w Jaworzynie Śl.

Zajęcia dodatkowe

Inaczej wyglądały również zajęcia dodatkowe. Julii, tegorocznej absolwentce świdnickiej Szkoły Muzycznej, lekcje zdalne nie przysporzyły większych problemów. Zajęcia prowadzono w sposób jasny i zrozumiały, można było poczuć się prawie jak w klasie.

Reklama

– Dużo czasu poświęciłam na przygotowania do egzaminów końcowych, ale one niestety się nie odbyły. Zostały za to zorganizowane dwa koncerty, klas danego instrumentu i absolwentów, na których zaprezentowaliśmy zdobyte umiejętności. Cieszę się też, że mogliśmy wrócić choć w ostatnim miesiącu, gdyż była okazja, aby pożegnać się z klasą i nauczycielami – opisuje Julia.

Egzaminy

Dla uczniów kończących szkołę kluczowe było także przygotowanie do egzaminów.

– Wykonaliśmy dużo testów i dzięki zajęciom online mieliśmy więcej czasu na naukę trzech przedmiotów egzaminacyjnych. Zdalna nauka nie była dla mnie przeszkodą w przygotowaniach, a same egzaminy zostały przeprowadzone bez problemu – mówi Oliwia, absolwentka szkoły podstawowej.

Natomiast Iwona Juźwa zauważa, że maturzyści przygotowywali się przede wszystkim do egzaminów z przedmiotów potrzebnych im na studia. Nauczyciele organizowali konsultacje w szkole, maturzyści pisali więcej niż zazwyczaj próbnych testów maturalnych. W organizacji pomogło także doświadczenie po zeszłorocznych egzaminach.

Powrót do szkoły

W połowie maja uczniowie stopniowo zaczęli wracać do szkół. Czas ten był okazją do integracji klas oraz weryfikacji umiejętności nabytych po nauce zdalnej.

– Niektóre dzieci poradziły sobie świetnie, inni mieli trochę zaległości. Widać jednak, że uczniowie przyłożyli się do nauki i systematycznie pracowali w domu. Okres nauki zdalnej nie był czasem zmarnowanym, wiele zdobytych wtedy umiejętności zostanie z uczniami na dłużej. Nauczyciele natomiast poznali lepiej możliwości, jakie daje wykorzystywanie nowych technologii – zaznacza Marcin Kruk.

2021-06-22 14:25

Oceń: +2 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Lekcje na smartfonie

Przymusowa izolacja to trudne doświadczenie dla dzieci i młodzieży. Szczególnie, gdy brakuje kontaktu z rówieśnikami, a lekcje prowadzone są on-line.

Dzięki zamknięciu szkół w porę udało się położyć tamę szybkiemu rozwojowi epidemii w Polsce. Było to rozwiązanie z jednej strony zapewniające bezpieczeństwo uczniom i nauczycielom, a także całemu społeczeństwu. Druga strona medalu jest taka, że wymusiło to przeniesienie nauczania do przestrzeni wirtualnej.
CZYTAJ DALEJ

O. Tadeusz Rydzyk złożył zeznania w Prokuraturze Regionalnej w Rzeszowie

2025-12-10 19:23

[ TEMATY ]

Radio Maryja

O. Tadeusz Rydzyk

PAP/Darek Delmanowicz

Dyrektor Radia Maryja o. Tadeusz Rydzyk CSsR złożył zeznania w Prokuraturze Regionalnej w Rzeszowie w sprawie dotyczącej Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II. Redemptorysta został przesłuchany w charakterze świadka. „Wszystko przebiegało merytorycznie i z kulturą – za to dziękujemy. Należy rozmawiać, a w tym dialogu niech liczy się argument prawdy i dobra wspólnego” – mówił Dyrektor Radia Maryja.

O. Tadeusz Rydzyk CSsR został wezwany do Prokuratury Regionalnej w Rzeszowie na przesłuchanie w charakterze świadka w sprawie dotyczącej finansowania budowy Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II w Toruniu. Przesłuchanie rozpoczęło się o godz. 13.00.
CZYTAJ DALEJ

Kalendarz Adwentowy: Najmniejsi w ręku Odkupiciela

2025-12-10 21:00

[ TEMATY ]

Kalendarz Adwentowy 2025

Karol Porwich/Niedziela

• Iz 41, 13-20 • Mt 11, 11-15
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję