Projekt Zambia 2019 to kolejna edycja wolontariatu misyjnego pod patronatem Jezuickiego Centrum Społecznego „W Akcji” oraz Biura Misyjnego Prowincji Wielkopolsko-Mazowieckiej Towarzystwa Jezusowego. Realizuje go Duszpasterstwo Akademickie Ojców Jezuitów „Studnia” w Toruniu.
W wakacje 2019 r. trzy grupy wolontariackie pojadą wspomóc jezuitów pracujących na misjach w Indiach, Kirgistanie i Zambii. Projekt Zambia 2019 przeznaczony jest dla studentów i osób tuż po studiach. Dotąd w ramach projektu na miesięczną posługę w Zambii udały się już cztery grupy misjonarzy.
Wolontariusze przez okres 8-9 miesięcy przygotowują się duchowo do zadania, jakim jest pomoc w rozwijaniu farmy należącej do jezuickiego Centrum Edukacji Rolniczej w misyjnej wiosce Kasisi k. Lusaki. Farmę wyposażamy też w nowoczesny sprzęt rolniczy (w tym roku ekstruder do ziarna). W planie jest uruchomienie hodowli ryb oraz zdobycie pomp wodnych zasilanych solarnie. Centrum przez edukację promuje efektywne rolnictwo, służy bezpieczeństwu żywnościowemu oraz zatrudnianiu lokalnej ludności; rozwija samodzielność i odpowiedzialność. Plan rozwoju jest dalekosiężny, ponadregionalny, lecz realizacja w obecnej fazie w znacznej mierze zależy od wsparcia.
Reklama
Ponadto wolontariusze będą spędzać swój wolny czas w sierocińcu „Kasisi Orphanage”, prowadzonym przez siostry Służebniczki Starowiejskie, zapraszając dzieci do zabawy, pomagając w nauce. W sierpniu tego roku siedmioosobowej grupie towarzyszyć będzie o. Grzegorz Dobroczyński SJ.
Bezcenne dla projektu jest zarówno wsparcie rzeczowe (np. sproszkowane odżywki dla małych dzieci, inne artykuły o wydłużonym terminie ważności oraz wyposażenie w narzędzia, sprzęt itp.), jak i finansowe. Informacje na temat pomocy na stronie Jezuickiego Centrum Społecznego: www.wakcji.org/wspieraj-nas.
Wdzięczni będziemy także za każdą formę promocji przez przekazanie wiadomości znajomym i potencjalnym darczyńcom. Informacje o przebiegu projektu zamieszczamy w mediach społecznościowych: www.facebook.com/projekt.zambia.torun.
Od grudnia ub.r. na rzecz projektu prowadzone były kwesty w parafiach, m.in. w Złejwsi Wielkiej, Unisławiu, Grudziądzu i Toruniu oraz w kościołach przy placówkach jezuickich w Bydgoszczy i Lublinie. Wszędzie okazywano wiele serca, gościnność na plebaniach i ofiarność. Szczególnie mocne wsparcie okazali wierni z kościoła akademickiego w Toruniu. Wszystkim z serca pragniemy podziękować. Powierzamy darczyńców w modlitwie Bogu oraz prosimy o duchową solidarność.
Organizacje feministyczne i lewicowe skupione w Komitecie Inicjatywy Obywatelskiej „Ratujmy kobiety 2017” przygotowały najbardziej liberalny w Europie projekt ustawy "o prawach kobiet i świadomym rodzicielstwie”, regulujący kwestie aborcji. Zapisano w nim, że kobieta miałaby prawo do aborcji do końca 12. tygodnia ciąży na jej życzenie, czyli beż żadnych ograniczeń.
Po upływie tego okresu zabijanie dzieci poczętych byłoby dopuszczalne w przypadku, gdy ciąża stanowi zagrożenie dla życia lub zdrowia kobiety; występuje prawdopodobieństwo ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu; lub gdy ciąża jest następstwem gwałtu.
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.