27 400 zł trafiło do dzieci od dzieci. Dzięki organizowanej przez Caritas Diecezji Toruńskiej akcji „Warto być bohaterem” 20 tys. zł otrzymał chory na nowotwór ośmiolatek z Brodnicy, a pozostała kwota wsparła afrykańskie dzieci
W Teatrze Baj Pomorski 12 stycznia 2015 r. odbył się przy udziale 300 uczniów i wielu znamienitych gości, m.in. Anety Jędrzejewskiej, członka Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego, siódmy już finał akcji „Warto być bohaterem”, uwrażliwiającej młodzież na potrzeby osób chorych i ubogich. W tym roku w przedsięwzięciu wzięło udział 51 szkół. Wydarzenie rozpoczęło się od krótkiego podsumowania działalności pomocowej przez ks. prał. Daniela Adamowicza, który przypomniał, jak ważne jest miłosierdzie i pomoc drugiemu człowiekowi.
Owocem dodanym akcji „Warto być bohaterem” było zebranie funduszy na leczenie Oliwiera Frydryszaka oraz na budowę przedszkola dla dzieci w Demokratycznej Republice Konga w ramach Dzieła Pomocy „Ad Gentes”, a także dla osieroconych dzieci w Kenii.
Po wręczeniu czeków odbyła się część artystyczna, którą rozpoczął występ Kenijki, Mary Kanini, a kontynuował Teatr Tańca „Akro” z Młodzieżowego Domu Kultury w Toruniu. Potem podziwialiśmy wspaniałą pantomimę „W objęciach” w wykonaniu uczniów V Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu i występ sióstr ze Zgromadzenia Sióstr Pasterek od Opatrzności Bożej, które porwały publiczność do wspólnego śpiewu i tańca przy akompaniamencie gitary. Na zakończenie wystąpiła z urzekającym programem Korporacja Taneczna „Baby Jagi” z Młodzieżowego Domu Kultury w Toruniu.
Gdy dzwonek zabrzmi inaczej 1 września 2025 roku uczniowie usłyszą szkolny dzwonek, ale jego ton nie będzie już taki sam. Ministerstwo Edukacji postanowiło gruntownie przebudować plan lekcji, kalendarz roku szkolnego i system oceniania. W życie wchodzą nowe przedmioty, zmienia się rytm ferii zimowych, wprowadzane są testy sprawnościowe i nowe metody oceniania uczniów z niepełnosprawnościami. Cele reform – jak podkreśla MEN – to przygotowanie młodzieży do rynku pracy, rozwój kompetencji cyfrowych i wyrównanie szans edukacyjnych.
Brzmi jak techniczna modernizacja. Jednak w tym całym zamieszaniu pojawia się pytanie o coś bardziej fundamentalnego – o wychowanie duchowe młodego pokolenia.
Gdy dzwonek zabrzmi inaczej 1 września 2025 roku uczniowie usłyszą szkolny dzwonek, ale jego ton nie będzie już taki sam. Ministerstwo Edukacji postanowiło gruntownie przebudować plan lekcji, kalendarz roku szkolnego i system oceniania. W życie wchodzą nowe przedmioty, zmienia się rytm ferii zimowych, wprowadzane są testy sprawnościowe i nowe metody oceniania uczniów z niepełnosprawnościami. Cele reform – jak podkreśla MEN – to przygotowanie młodzieży do rynku pracy, rozwój kompetencji cyfrowych i wyrównanie szans edukacyjnych.
Brzmi jak techniczna modernizacja. Jednak w tym całym zamieszaniu pojawia się pytanie o coś bardziej fundamentalnego – o wychowanie duchowe młodego pokolenia.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.