Reklama

Rodzina

Mama Kobieta Sukcesu – nowa kampania społeczna przełamuje stereotypy

86% Polaków deklaruje, że najważniejszą wartością i źródłem spełnienia w życiu jest posiadanie szczęśliwej rodziny. To wynik badań społecznych przeprowadzonych przez Fundację Priorytety i Fundację BoWarto. Zdecydowana większość respondentów przyznaje też, że wychowanie dzieci wymaga wysiłku, pracy i rozwoju. Jednocześnie współczynnik dzietności w Polsce od wielu lat spada, a w opinii publicznej sukces przypisywany jest wyłącznie kobietom spełnionym w biznesie. Konieczne jest więc uświadamianie, jak ważną i trudną pracę wykonują mamy, które są prawdziwymi Kobietami Sukcesu. Temat ten podejmuje nowa kampania społeczna.

Materiał prasowy

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

– Bycie mamą to piękne zajęcie, pełne wzruszeń i radości. Ale to też ciężka praca. Konieczne jest poświęcenie czasu, wysiłku, posiadanie konkretnych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Mama musi wykonywać wiele różnych zadań i często kilka w tym samym czasie – mówi Anna Bosak, prezes Fundacji Priorytety, która jest organizatorem kampanii społecznej. – Dbanie o prawidłowy rozwój dzieci, zdrowie, wygląd, kształtowanie charakteru, nauka kultury i zasad społecznych, wspieranie w wyzwaniach emocjonalnych – to tylko niektóre z nich.

Reklama

Przekładając powyższe na język biznesowy: mama jest więc równocześnie menedżerem, psychologiem, negocjatorem, lekarzem, szoferem, szefem kuchni, pomocą̨ domową, animatorem i dyrektorem finansowym. Wymaga to dobrej organizacji pracy, kreatywności, wytrwałości, radzenia sobie z presją czasu i stresem – czyli umiejętności miękkich, najbardziej pożądanych przez pracodawców.

Podziel się cytatem

Sukcesem mam jednak jest nie tylko wykonanie wszystkich zadań, ale przede wszystkim szczęście rodzinne, poczucie satysfakcji z robienia ważnych rzeczy, miłość, którą dają innym i którą same otrzymują. Bycie mamą niesamowicie rozwija człowieka, kształtuje charakter i porządkuje priorytety.

Sukces nie tylko w biurze

Choć każda mama dobrze wie, jakiego zaangażowania wymaga prowadzenie domu i opieka nad dziećmi, często jest to zaskoczeniem nawet dla ich mężów.

– Przed rozpoczęciem kampanii społecznej starałyśmy się dobrze zdefiniować problem, z którym chcemy się zmierzyć. W badaniach przeprowadzonych wśród ojców zaskakująco często pojawiały się wypowiedzi w rodzaju „naprawdę nie wiem, jak ona to wszystko ogarnia” – wyjaśnia Anna Bosak.

Dlatego fundacja uznała, że potrzebne jest uświadomienie na poziomie społecznym dotyczące faktu, jak ważną i piękną pracę wykonują kobiety jako mamy. To praca nie tylko dla dobra ich rodzin, ale tak naprawdę: całego społeczeństwa. To w domu dzieci zdobywają najwięcej umiejętności, uczą się życia, świata, rozumienia zasad społecznych, ale też samych siebie.

Reklama

– Dom to również ogromny czynnik kulturotwórczy: muzyka, której się słucha w domu, dostępne książki, sposób podawania posiłków, programy wybierane w TV i czas na to przeznaczany kształtują gust i nawyki domowników. I tylko w domu dzieci mogą dostać to, co jest podstawą prawidłowego rozwoju: poczucie akceptacji, bycia ważnym dla kogoś, bezwarunkową miłość. Do tego potrzebny jest czas, obecność i zaangażowanie rodziców – mówi Anna Bosak.

Według twórców kampanii kobiety często boją się, że macierzyństwo nie pozwoli im na utrzymanie i rozwój pracy zawodowej. Wiele kobiet godzi te dwie role i jest to jak najbardziej możliwe. Kampania ma też pokazać, że jeśli kobieta decyduje się na jakiś czas zrezygnować z pracy zarobkowej, najczęściej przy małych dzieciach albo jeśli dzieci jest więcej, to wykonuje tak samo ważną i cenną pracę jak kobiety pracujące zawodowo. I często nawet po dłuższej przerwie mamy wracają do pracy zawodowej silniejsze, lepiej wyposażone w umiejętności miękkie. Wiele kobiet będąc w domu, rozwija nowe inicjatywy, zakłada własną firmę albo podejmuje się działalności społecznej.

Reklama społeczna i konkurs

W ramach kampanii, poza reklamą społeczną, został przygotowany też konkurs dla mam. Jego celem jest pokazanie prawdziwych kobiet, które czują się kobietami sukcesu, mając szczęśliwą rodzinę, ale też potrafią opowiedzieć o tym, ile pracy to wymaga. Do wygrania jest 60 voucherów na weekend dla dwóch osób w wybranych hotelach w Polsce ze strefą spa i 60 voucherów na zestaw kosmetyków. Planowana jest również współpraca z wybranymi influencerkami, artykuły i wywiady, wywołanie dyskusji społecznej na temat tego, czym jest sukces w życiu.

Spot promujący kampanię zrealizowało studio filmowe Mangusta Film, a muzykę skomponował Adam Sztaba. Aktywna kampania promocyjna będzie prowadzona w Internecie do końca listopada. Za zakup i planowanie mediów odpowiada agencja Performance Labs. Badania ilościowe i jakościowe zrealizował dom badawczy Maison & Partners. Kampania otrzymała wsparcie z programu Po Pierwsze Rodzina, który prowadzony jest przez Ministerstwo Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej.

2021-11-02 08:33

Ocena: +1 -2

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Najwyższe odznaczenie Czech i honorowe obywatelstwo Bratysławy dla św. Jana Pawła II

2024-11-18 12:13

[ TEMATY ]

Czechy

Słowacja

św. Jan Paweł II

Bratysława

odznaczenie

Grzegorz Gałązka

Jan Paweł II

Jan Paweł II

Prezydent Republiki Czeskiej Petr Pavel wręczył 13 listopada na ręce nuncjusza apostolskiego arcybiskupa Jude Thaddeusa Okolo najwyższe odznaczenie państwowe, Order Tomasza G. Masaryka I klasy papieżowi Janowi Pawłowi II.  Natomiast 16 listopada nuncjusz apostolski w Republice Słowackiej abp. Nicola Girasoli odebrał dokument o nadaniu pośmiertnie honorowego obywatelstwa Bratysławy św. Janowi Pawłowi II. Uroczystość odbyła się w Pałacu Prymasowskim w stolicy Słowacji w ramach wydarzenia „Świadek nadziei - św. Jan Paweł II i nasza walka o wolność”.

Uroczystość nadania najwyższe odznaczenia państwowego w Czechach miała miejsce 13 listopada w sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Koclířovie w diecezji Hradec Králové. Tego dnia nuncjusz apostolski przewodniczył tam obchodom 35. lecia kanonizacji św. Agnieszki Czeskiej i wprowadzeniu do sanktuarium relikwii św. Jana Pawła II.
CZYTAJ DALEJ

Skargi do KRRiT na materiał TVN24 uderzający w ojca Rydzyka i Radio Maryja

2024-11-17 06:22

[ TEMATY ]

Radio Maryja

O. Tadeusz Rydzyk

Karol Porwich/Niedziela

O. Tadeusz Rydzyk

O. Tadeusz Rydzyk

Ponad 26,6 tys. osób złożyło skargę do KRRiT na materiał TVN24 uderzający w dobre imię o. dr. Tadeusza Rydzyka CSsR i Rodziny Radia Maryja – wskazał red. Rafał Stefaniuk na łamach „Naszego Dziennika”. O dokładnej ilości skarg poinformowała Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - czytamy na portalu Radia Maryja.

Jak poinformowała „Nasz Dziennik” Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, aż 26 tys. 656 osób domaga się interwencji Rady w związku z emisją reportażu TVN24 z serii „Czarno na białym” pt. „32 lata bezkarności. Fenomen ojca Rydzyka”.
CZYTAJ DALEJ

Czerwone światło na obu katedrach na znak sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci

2024-11-18 15:59

[ TEMATY ]

Warszawa

achikatedra

czerwone światło

Adobe Stock

Archikatedra św. Jana Chrzciciela w Warszawie

Archikatedra św. Jana Chrzciciela w Warszawie

Archikatedra warszawska i katedra warszawsko-praska rozświetlą się na czerwono 19 listopada o godz. 17.00. W ten sposób także Kościół chce wyrazić brak przyzwolenia na przemoc wobec dzieci.

W Międzynarodowym Dniu Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci, 19 listopada, na czerwono zaświecą się liczne budynki w całej Polsce. To symboliczny sposób wyrażenia sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci i finał ogólnopolskiej kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”, w którą włączył się również Kościół.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję