Reklama

Rodzina

#ZEROKOMPROMISÓW

„Nie sprzedajemy wyrobów nikotynowych nieletnim” – pod takim hasłem ruszyła jesienią 2020 r. kampania #ZEROKOMPROMISÓW. Jej celem jest uświadomienie społeczeństwu, jak ważne jest przestrzeganie przez sprzedawców ustawowego zakazu sprzedaży wyrobów zawierających nikotynę nieletnim.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Według statystyk, każdego dnia może po nie sięgać nawet 500 nieletnich chłopców i dziewcząt. Do kontaktu z papierosami przyznaje się ok. 70% uczniów w wieku 12 lat. To szokujące dane, o których zredukowanie warto walczyć. Tym bardziej że – według raportu IBRIS z listopada 2020 r. – wśród nastolatków rośnie w bardzo szybkim tempie popularność innej kategorii, tzw. wyrobów nowatorskich, czyli podgrzewaczy tytoniu. Przez laików są one mylnie utożsamiane z e-papierosami. Raport mówi, że chociaż podgrzewacze tytoniu są obecne na polskim rynku dopiero od 2017 r., to aż 25% badanej młodzieży w wieku 15-18 lat deklaruje, że podgrzewało tytoń, i jako powód wskazuje „aspiracyjność oraz większe zbliżenie do tradycyjnych papierosów niż e-papierosy”.

Kampanię #ZEROKOMPROMISÓW zainicjowała sieć dystrybucji e-papierosów eSmoking World. Dołączyły do niej kolejne sieci sprzedaży, które poczuwają się do prowadzenia działalności zgodnie ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

W ramach pierwszego etapu kampanii sieć eSmoking World przeprowadziła cykl szkoleń dla doradców klienta i rozpowszechniła materiały dla dorosłych konsumentów dotyczące odpowiedzialnego korzystania z produktów zawierających nikotynę o potencjalnie obniżonym ryzyku. Informacje o kampanii pojawiły się w miejscach, gdzie oferowane są produkty eSmoking World, a już wkrótce charakterystyczne plakaty będzie można zobaczyć również w innych ogólnopolskich sieciach sprzedaży. Choć organizator kampanii jest dystrybutorem wyrobów nikotynowych i akcesoriów, nie boi się głośno mówić o potrzebach i wyzwaniach społecznych, które dostrzega branża. A te są poważne – mimo obowiązujących przepisów wciąż istnieje problem dostępu osób nieletnich do nikotyny. Ważne jest zatem odpowiedzialne podejście do sprawy i bardzo restrykcyjne egzekwowanie obowiązujących przepisów, aby do zakupu nie doszło również wówczas, kiedy istnieje choćby najmniejsze podejrzenie, że wyroby te mogą zostać zakupione przez dorosłego z przeznaczeniem dla osoby nieletniej.

Istotą podjętych działań jest zaangażowanie jak największych sił i środków do walki z paleniem wśród młodzieży. Długofalowym celem akcji jest włączenie do kampanii – pod spójnym hasłem #ZEROKOMPROMISÓW – całej branży tytoniowej, w tym również producentów płynów do papierosów elektronicznych, wszystkich sprzedawców oraz instytucji administracji publicznej. Istotą tej kampanii jest eliminacja sprzecznych z prawem i szkodliwych społecznie praktyk, czyli dostępu osób nieletnich do tego typu produktów.

Dołączanie do akcji kolejnych partnerów dużych ogólnopolskich sieci handlowych dowodzi, że ta idea może jednoczyć wokół wspólnych działań i – jak zapowiadają organizatorzy – już na początku 2021 r. charakterystyczne symbole udziału w kampanii będą widoczne nie tylko w kilkuset punktach eSmoking World, ale i w kolejnych sklepach największych polskich sieci sprzedaży, w których sprzedawane są alternatywne wyroby nikotynowe.

– Niezwykle ważne są tu solidarność i połączenie sił, by można było liczyć na rzeczywiste, wymierne efekty podjętych kroków. Działając wielotorowo – zarówno jako branża e-papierosów, jak i odpowiedzialni handlowcy – chcemy skutecznie przeciwstawić się niezgodnym z prawem praktykom – podkreśla Steven Harvie, Country Manager British American Tobacco na Polskę i kraje bałtyckie.

Reklama

Kampania #ZEROKOMPROMISÓW ma być apelem do wszystkich przedsiębiorców, a szczególnie do ich pracowników, oferujących w sprzedaży wyroby nowatorskie i e-papierosy, by działali odpowiedzialnie oraz nie sprzedawali osobom nieletnim e-papierosów, podgrzewaczy, płynów ani żadnych powiązanych akcesoriów.

Eksperci oceniają, że skala problemu jest tak duża, iż rodzice, nie mogąc sobie poradzić z uzależnieniem dzieci, coraz częściej korzystają z pomocy psychologów i terapeutów. Tym większego znaczenia nabiera zatem racjonalne podejście dystrybutorów do sprzedaży wyrobów tytoniowych, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla młodych Polaków.

Misją organizatora kampanii – sieci eSmoking World należącej do British American Tobacco – jest wzmocnienie świadomości wśród sprzedawców sieci, że zarówno e-papierosy, jak i pozostałe wyroby o tzw. obniżonym ryzyku, zawierające nikotynę, przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych palaczy.

– Nasze produkty są dostępne w kilkuset punktach sprzedaży oraz w ok. 8 tys. sklepów i stacji benzynowych. Postanowiliśmy rozpocząć i rozwijać kampanię, która wzmocni odpowiedzialne zachowania wszystkich, którzy zajmują się sprzedażą wyrobów nikotynowych. Wiemy, jak istotne dla naszej branży jest zdecydowane odcięcie się od zjawisk niepożądanych, a takim jest w pierwszej kolejności jakikolwiek dostęp osób nieletnich do nikotyny. Dołączanie kolejnych podmiotów do tej inicjatywy napawa nadzieją, że nasza determinacja przyniesie wymierne efekty – podkreśla Steven Harvie.

2021-01-27 09:45

Oceń: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Młodzi wrócili do Garbowa!

Niedziela lubelska 35/2021, str. V

[ TEMATY ]

młodzież

Paweł Wysoki

Garbowska świątynia wypełniła się modlitwą i śpiewem młodych

Garbowska świątynia wypełniła się modlitwą i śpiewem młodych

Po rocznej przerwie spowodowanej pandemią, Spotkanie Młodych Archidiecezji Lubelskiej zgromadziło pół tysiąca osób. Tak wysoka frekwencja na inauguracji wakacyjnych dni młodzieży zaskoczyła organizatorów.

Radosne święto wiary i przyjaźni wyczekiwane było tym bardziej, że w ubiegłym roku nie mogło odbyć się w klasycznej formule kilkudniowych spotkań. Po trudnym czasie lockdownu młodzi ludzie, spragnieni realnego spotkania z rówieśnikami i z Bogiem, wypełnili gościnną parafię Przemienienia Pańskiego gwarem rozmów, śpiewem, ale też zasłuchaniem i modlitwą. SMAL pod hasłem „Tak jak Ona” rozpoczął się 19 sierpnia. Centrum Duszpasterstwa Młodzieży z ks. Emilem Mazurem, dyrektorem SMAL, postawiło na Maryję, by młodzi mogli od najlepszej z Matek uczyć się życia i wędrowania ku niebu Bożymi szlakami. Jednym z przewodników na drodze przyjaźni z Chrystusem był o. Tomasz Nowak, dominikanin, który wygłosił cykl konferencji. Z koncertem przyjechał brawurowy zespół niemaGotu, który zaprosił uczestników do modlitwy uwielbienia. Gośćmi spotkań byli także biskupi, którzy w czwartkowy wieczór sprawowali Mszę św.: abp Stanisław Budzik i bp Adam Bab. – Jeszcze was tu tyle nie było – śmiał się bp Adam Bab, który przed laty jako duszpasterz młodzieży współorganizował SMAL. Życzył młodym, by z radością odkrywali świat, siebie, wiarę i Boga. – Gdy kiedyś zapytano himalaistów dlaczego chodzą w góry, ci odpowiedzieli krótko: bo są. U progu czterodniowych spotkań życzę wam, abyście z radością odkrywali Boga i przychodzili do Chrystusa, bo On jest. Przyjmijcie zaproszenie do przyjaźni z Nim, poznajcie Jego miłość. Zróbcie tak, jak Maryja – zaapelował ksiądz biskup.
CZYTAJ DALEJ

ks. Molewski: Czy chcielibyście życie oddać za czystość?

2025-11-17 12:39

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Piotr Drzewiecki

IV. Ogólnopolskie Spotkanie Ruchu Czystych Serc w Łodzi

IV. Ogólnopolskie Spotkanie Ruchu Czystych Serc w Łodzi

- Wdzięczność stwarza nowy sposób na życie. Jak się nauczysz patrzeć na ludzi wokół nas z wdzięcznością, zaczniesz inaczej żyć! – mówił ks. Jerzy Molewski podczas konferencji dla Ruchu Czystych Serc.

W kaplicy św. Krzysztofa przy Sanktuarium Imienia Jezus w Łodzi odbyło się IV. Ogólnopolskie Spotkanie Ruchu Czystych Serc. Okazją do spotkania było święto bł. Karoliny Kózkówny, patronki ruchu i młodej męczennicy z podtarnowskiej Zabawy. Spotkanie rozpoczęli organizatorzy, którzy powitali przybyłych do Łodzi członków Ruchu Czystych Serc, następnie krótką modlitwę uwielbiania poprowadził ks. Adam Pawlak, diecezjalny duszpasterz młodzieży. Zebrani odmówili także litanię do bł. Karoliny Kozkówny, która przez cały dzień spotkania młodym towarzyszyła podczas spotkania w swoich relikwiach i obrazie, który pochodzi z Sanktuarium w Zabawie. Konferencję wygłosił ks. Jerzy Molewski, zaczynając od przewrotnego pytania: - Czy chcielibyście życie oddać za czystość? (…) Dziś największy problem jest z wdzięcznością. Nie umiemy dziękować. Dziecko, które nie umie dziękować za obiad odchodząc od stołu, jest niewychowane. Brak wdzięczności rodzi smutek, niezadowolenie, depresję. To ojciec ma uczyć dziecko wdzięczności wobec mamy, a mama wdzięczności za wiele codziennych rzeczy. To jest takie przygotowanie dla nas, by w przyszłości być dobrą żoną czy dobrym mężem. Brak wdzięczności rodzi różne problemy życiowe. Człowiek, który widzi że jest obdarowywany w nim rodzi się szczęście i świadomość obdarowania. Wdzięczność stwarza nowy sposób na życie. Jak się nauczysz patrzeć na ludzi wokół nas z wdzięcznością, zaczniesz inaczej żyć! Jeśli w przyszłości masz być świętą matką czy świętym ojcem, musisz o to bardzo dbać, wdzięczność rodzi przyjaźń, poprawia relacje. Żyjemy w świecie niezadowolenia, który wielu rani. Niespełnione oczekiwania bardzo nas ranią. Żyjemy wczasach zapomnienia o cnocie wdzięczności… Dziś zatem chcemy uczyć się wdzięczności, chcemy się nią obdarowywać. Wdzięczność rodzi miłość! Jeśli ktoś zobaczy, że jest obdarowany, to w nim rodzi się miłość i idzie z nią dalej. Pan Bóg chce dobra człowieka, na każdym kroku. Wdzięczność rodzi niesamowitą radość. Jeśli zrobisz coś dobrego, ten gest dobroci potrafi budować relacje i ona do Ciebie wróci! – tłumaczył kaznodzieja.
CZYTAJ DALEJ

Jutro finał kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy” - Kościół włącza się po raz drugi

2025-11-18 14:20

[ TEMATY ]

Dzieciństwo bez przemocy

Adobe Stock

Już jutro w całej Polsce rozbłyśnie czerwone światło — symbol sprzeciwu wobec krzywdzenia najmłodszych. Wydarzenie to zakończy drugą edycję ogólnopolskiej kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”, realizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS) oraz Krajową Koalicję na Rzecz Ochrony Dzieci. Po raz kolejny jej partnerem jest Kościół katolicki w Polsce, który, jak podkreślają organizatorzy, wnosi do wspólnych działań ważny i donośny głos w obronie dzieci.

- Partnerstwo Kościoła i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę jest bardzo cenne, nawet jeśli nie we wszystkim myślimy i działamy tak samo. Ważne, że potrafimy się spotkać tam, gdzie różnic nie ma - w trosce o dziecko, które jest naczelną wartością - powiedziała w rozmowie z KAI Monika Sajkowska, przewodnicząca Krajowej Koalicji na Rzecz Ochrony Dzieci.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję